“Dan ketahuilah bahawa harta benda kamu dan anak-anak kamu itu hanyalah menjadi ujian dan sesungguhnya di sisi Allah jualah pahala yang besar.” - Surah Al-Anfaal, ayat 28

Monday, January 16, 2006

Baju-baju

Setelah hampir 6 bulan hamil, Zuha semakin tidak selesa dengan baju kurung yang ada.
Bajunya ok, tapi tidak pada kainnya. Tapi tak semuanya bajunya ok. Kalau potongan biasa memang ok, tidak bagi kebaya. Baju kurung biasa agak ok, tapi Zuha cepat rasa tak selesa di bahagian leher. Eh.., leher Zuha dah membesar kot? :)

Jadi, nampaknya Zuha tidak tahan untuk singgah di Mother's Club atau Modern Mum setiap kali kami ke mana-mana mall. Tapi aku ingatkan selalu yang baju-baju mengandung ni bukan boleh dipakai selalu (setiap tahun). Jadi, selain dari mengawal jumlah baju, dapat juga mengawal budget. Jadi boleh lah disalurkan ke persiapan bakal orang baru nanti.

Tapi, bila hitung-hitung, banyak jugak baju yang Zuha dah beli. Aku rasa sudah hampir 10 helai. :) Tak pelah. Harap-harap, sekurang-kurangnya boleh tahan sampai kehamilan ke-2 atau 3, InsyaAllah kalau ada rezeki, Amin...

3 Comments:

Anonymous mummy hariz said...

waa..byk gak zuha shopping baju peknen.hehhe,dia keje, kena le ganti2 baju....first baby, layan aje!!

4:38 PM

 
Anonymous tata said...

hehehe first baby. betul. jgn tak terlayan dah la. ha ha ha

9:42 PM

 
Anonymous mummy hariz said...

hehe,aku dulu keje sampai bulan ke6 je, so, sempat cekau 3,4 lai je..dha tu aku padna suaikan aje...kalau aku keje sampai aku beranak,mau 10 lai gak kot! hehehe...zuha! gi beli lagi,dna lagi,dan lagi!!

6:24 PM

 

Post a Comment

<< Home