“Dan ketahuilah bahawa harta benda kamu dan anak-anak kamu itu hanyalah menjadi ujian dan sesungguhnya di sisi Allah jualah pahala yang besar.” - Surah Al-Anfaal, ayat 28

Tuesday, January 17, 2006

"Gerak Khas"

2 Minggu lepas, bila temanakan Zuha masuk bilik doktor untuk dapatkan ubat batuk dan selesema, doktor bertugas, Doktor Wan Elly, bertanya, baby dah banyak bergerak atau tak, semasa itu baru kami yakin untuk menjawab, walaupun masih samar-samar.

Doktor Nor Haliza dalam lawatan sebelum ini juga bertanya. Bila kami diam, dia memecah sunyi, katanya rasa berdenyut-denyut itu tanda baby bergerak. Zuha tersenyum. Memang dah lama dia rasa begitu terutama belah malam.

Kebelakangan ini, Zuha sudah ada rasa lebih jelas dan peka pada pergerakan itu.
Itu suatu perubahan, era perubahan untuk perubahan-perubahan akan datang.
Perubahan pada Zuha secara fizikal dan mental, pada aku, kehidupan kami, mereka dan semua...

Bila teringat kata-kata kawan seopis, G,
"kehidupan kau akan berubah, apatah lagi Zuha..."
"...dan itu semua adalah tentang sebuah komitmen...."
Aku biarkan masa menentukan, tapi jauh di sudut hati, gementar tetap ada.

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

heheh,sama la aku dulu pun denyut2 tu aku ingat apa kebenda lee...bila baby start kicking, baru aku caye dia gerak khas!

4:37 PM

 
Anonymous Anonymous said...

he he he mummy hariz.
cayalah.

9:41 PM

 

Post a Comment

<< Home