“Dan ketahuilah bahawa harta benda kamu dan anak-anak kamu itu hanyalah menjadi ujian dan sesungguhnya di sisi Allah jualah pahala yang besar.” - Surah Al-Anfaal, ayat 28

Tuesday, March 21, 2006

Setia Usaha

Aku dilahirkan oleh seorang wanita bernama emak.
Emak adalah "superwoman". Emak berada dalam classnya tersendiri.
Aku dikurniakan adik beradik yang agak ramai.
Empat orang abang, empat orang kakak.
Aku bongsu.

Kenduri ahad lepas telah berlalu.
Kenduri adik-beradik, ipar-duai dan anak-saudara.
Kenduri yang sederhana.
Kenduri tahlil dan doa selamat buat Zuha dan baby.

Bila semuanya sudah berakhir.
Terfikir aku.
Alangkah untungnya aku.
Punyai setia usaha yang setia berusaha.
Segalanya beres.

Terima kasih semua.
Terima kasih untuk kehidupan.
Ini kehidupan.

4 Comments:

Anonymous Anonymous said...

betul tu mummy dearie.
alhamdulillah.

1:46 PM

 
Anonymous Anonymous said...

ye betul, keluarga besar mmg byk keistimewaannye.aku yg 4 beradik ni pun rasa sikit, inikan pulak 2,3 org je kan? apa2 pun, rezeki masing2 lee...

6:46 AM

 
Blogger Husband to somebody said...

dah kuar baby dah ker..congrats..nanti kuzer bawak stoking baby dari korea..comeiiiii

2:07 AM

 
Anonymous Anonymous said...

kuzer!!!
bawaklah banyak2 lagi.
stokin, baju, stroller, play pen. he he
baby belum keluar lagi!!

10:02 PM

 

Post a Comment

<< Home