“Dan ketahuilah bahawa harta benda kamu dan anak-anak kamu itu hanyalah menjadi ujian dan sesungguhnya di sisi Allah jualah pahala yang besar.” - Surah Al-Anfaal, ayat 28

Tuesday, March 14, 2006

Siapa Ariel

Di tempat kerja aku, ada seorang budak cina.
Budak cina ini mukanya seakan-akan Ariel.
Siapa Ariel?
Mula-mula, aku pun tak perasan.
Tapi salah seorang kawan aku bernama G, bagi tahu.

Ariel adalah penyanyi kumpulan Peterpan dari Indonesia tu.

Maka, tercetuslah perbualan antara aku dan G.

###########################################################

Aku : Sedap jugak nama Ariel ni ya? (Dalam hati, boleh buat nama anak, kalau lelaki)

G : Haah sedap.

G : Macam ariel tv.

Aku : Sapa tu?

G : tu la, yang orang pasang kat tv kasi nampak clear tu?

Aku : ha haha ha siot kau!!!

###########################################################

Aku pun tergelak-gelak tengah hari itu, menghilangkan sebuah kemengantukkan.

Tak perasan pulak ejaan Ariel tu sama dengan ejaan ariel tv.

Aduh ...

4 Comments:

Blogger kuzer said...

Dari Arial baik Danial...

11:12 PM

 
Anonymous mummyhariz said...

ariel kalau kat sini brand sabun basuh...hahaha!! danial, faveret name utk zaman ni!! ramai sungguh bebudak zaman ni nama danial.tp,mmg sedap pun!

11:23 PM

 
Anonymous cikmie said...

fuyyo jenama sabun! ha ha ha
danial mmg glamer.

9:04 AM

 
Blogger mummydearie said...

yeah..voices of ariel...hehe

8:05 PM

 

Post a Comment

<< Home