“Dan ketahuilah bahawa harta benda kamu dan anak-anak kamu itu hanyalah menjadi ujian dan sesungguhnya di sisi Allah jualah pahala yang besar.” - Surah Al-Anfaal, ayat 28

Monday, April 03, 2006

Impian, Sebuah angan-angan dan Kekeliruan

Waaaa.....!!
dapat pergi Jepun!
buat Phd lak tu (aku cemburu)

Waaaaa....!!
kerja kat Petronas!
Engineer lak tu.
dapat selalu pergi oversea. (aku cemburu)

Waaaa....!!
dapat subsidi housing loan!
syoknya!! (aku cemburu lagi)

Fuyoooooo...!!!
dapat laptop company
handphone lagi!
project Manager pulak tu...!! (aku cemburu lagi dan lagi..)

Fuyoo!!!
woww!!!!
dasatnyaaaaaaaa!!!!
(cemburu dan lagi, aku letih)

Setiap orang ada impian.
Impian adalah suatu yang suci.
Jalan mencapai impian saja, yang kadang-kadang dipalit kekotoran.
Sama ada lumpur ketidak ikhlasan atau najis "main tipu".

Orang bangga dengan pencapaian mereka.
Kita terlopong, teruja mendengar betapa hebatnya pencapaian itu.
Termasuk juga aku. Yang cemburu.
Cemburu untuk beberapa perkara.

Angan-angan saja yang memujuk hati.
Impian yang tercipta
Semakin jauh, jauh sangat.
Terlepuk jatuh, sendiri, menunggu saat ia mati.
Sekaligus lenyap.

Tapi sudah aku bersedia...

Aku, keliru.

6 Comments:

Blogger axymax said...

setiap orang ada impian dan angan-angan.
tapi bukan semua yang dapat apa yang
diimpikan dan diangankan.
apakah impian dan angan2 aku? aku pun
tak pasti..hehe.

12:54 PM

 
Blogger mummydearie said...

tu sumer dunia beb

1:42 PM

 
Anonymous mummyhariz said...

part yg jeles org buat phd kat obersi tu, baik dikikis...hehehe...gi belajar weeeiii! takdenye best! kot gi holiday lain citer...ahaks! so, kesimpulannye, kumpul je duit, pastu jalan2 pusing dunia.

aku pun jeles gak ngan ko! ;)

8:13 PM

 
Anonymous cikmie said...

aku sekadar berkongsi rasa.
blues sikit ari ni.
entahlah.
aku keliru...tolong!!!!

11:06 PM

 
Anonymous mummyhariz said...

hahhaa, mmg bila kita tgh blues, mmg ntha hapa2 yg kluar dr kepala ni....toksah keliru...baik ko menung2 pikir mcm mana le rupa baby yg nak kluar nanti..ahaks!

11:12 PM

 
Anonymous cikmie said...

ha ha ha mummy hariz!!!
tak sabar nak tunggu baby keluar ni.

doa semuanya selamat., amin

8:06 AM

 

Post a Comment

<< Home