“Dan ketahuilah bahawa harta benda kamu dan anak-anak kamu itu hanyalah menjadi ujian dan sesungguhnya di sisi Allah jualah pahala yang besar.” - Surah Al-Anfaal, ayat 28

Friday, April 07, 2006

Esok, Lusa Selamanya - Sebuah Motivasi

1996, 1993, Seksyen 6, Shah Alam

Masih ingat lagi menghadapi cabaran belajar Bahasa Korea yang teramatlah asing bagi aku. Seperti budak kecik yang baru lahir, cuba mengenal huruj, abjad. Merangkak-rangkak.
Apatah lagi cuba memahami struktur ayat dan mengarang dengan tatabahasa ayat yang pelbagai. Payahnya.

Tapi, aku tak pernah putus asa.
Kenapa ya?

Kerana esok, lusa dan selamanya.
Lagu juga boleh jadi motivasi.
Sebuah lagu yang liriknya aku sukak banget!
Dendangan bersahaja Ella.

Esok, Lusa Selamanya

Malangnya oh nasibmu
Ditakdirkan begitu
Dan setengahnya mengasihanimu
Tak terdaya membantumu


Walau apa pun jua
Kau masih punya masa
Berdikari menguasai diri
Kau takkan diketepi


Hari hari seterusnya
Kau melangkahkan kaki
Tabahkanlah semua
Cubaan dan dugaan dunia


Esok, lusa selamanya
Tuhan saja menentunya
Apa jua rintangannya
Jangan kau berputus asa
Hingga kau berjaya


Biar dirimu dikeji
Niar jua dicaci
Siapa tahu suatu hari nanti
Kau akan dipuji


Hari hari seterusnya
Kau melangkahkan kaki
Tabahkanlah semua
Cubaan dan dugaan dunia


Esok, lusa selamanya
Tuhan saja menentunya
Apa jua rintangannya
Jangan kau berputus asa
Hingga kau berjaya
Berdoalah....
Ku jua berdoa...


Hari ini, aku mencari rezeki demi sesuap nasi dengan kesusahan masa lampau...

6 Comments:

Blogger axymax said...

1996? Bukan HakBon ngkau 95 ke?

6:30 PM

 
Anonymous cikmie said...

ha ha ha ajim!
silap lahhhh..
bukan 1996 tapi 1993!!!

10:01 PM

 
Anonymous mummyhariz said...

ni lagu ella ke? tajuk mcm lagu ella..aku dha ingat2 lupa lee...tp, cikmie,aku tabik spring le, ko pandai ckp korea!! anyong sayong! hahahaha!

ni turn aku lak nak jeles!! ;)

12:23 AM

 
Anonymous mummyhariz said...

oppss..aku tak [erasan ko ada tulis kat atas ni lagu ella...aku ni baca laju2, sampai tak perasan! nak balik umah , tak sabar nak horay2 hjg minggu...penat buat experiment!!!

12:24 AM

 
Blogger mummydearie said...

ni album USA tu ke?..

7:18 AM

 
Anonymous cikmie said...

yeahhh..
ahak lagu Ella, album USA
tahun 93 awal.
masa tu baru je masuk PPP, ITM Shah Alam.

12:04 AM

 

Post a Comment

<< Home