“Dan ketahuilah bahawa harta benda kamu dan anak-anak kamu itu hanyalah menjadi ujian dan sesungguhnya di sisi Allah jualah pahala yang besar.” - Surah Al-Anfaal, ayat 28

Sunday, October 21, 2007

Dalam Kenangan


Menyelongkar almari kat rumah arwah mak,
terjumpa aku foto lama ini.

Aku percaya foto ini diambil selepas arwah abah dan mak baru menikah.

Arwah abah berusia lewat 20an dan arwah mak pula sunti 16 tahun.

Fotonya agak lama dan tua, sedikit rosak di sana-sini.

Lantas aku snap dan aku edit dan baiki semula. Terima kasih teknologi. Terima kasih Adobe Photoshop.

Bak bait lirik dalam lagu Dalam Kenangan,

"Tiada lagi suara ombak di pantai

Tiada lagi bayu teberau membelai

Di saat sepi begini

Semuanya kini dalam kenangan"


....

Labels:

4 Comments:

Anonymous Anonymous said...

nostalgia gmabar ni cikmie, simpan elok2. aku rasa rupa ko mirip arwah ayah ko le, ada tak sapa2 ckp gitu???

12:54 AM

 
Anonymous Anonymous said...

memang nostalgia.
takde lak ada org cakap gitu
tapi kawan aku cakap, rupa aku ikut mak.

7:35 PM

 
Anonymous Anonymous said...

Ambo setuju dgn mummyhariz

8:48 AM

 
Anonymous Anonymous said...

:)

11:56 PM

 

Post a Comment

<< Home