“Dan ketahuilah bahawa harta benda kamu dan anak-anak kamu itu hanyalah menjadi ujian dan sesungguhnya di sisi Allah jualah pahala yang besar.” - Surah Al-Anfaal, ayat 28

Thursday, January 18, 2007

Percaya Diri Ku, Kau , Mereka ...

Sejak kebelakangan ni, banyak juga perkara-perkara yang menyentap perasaan.
Menyentap lembut, sederhana atau kasar, semuanya sama saja kerana ia menggugat sedikit sebanyak sebuah perasaan.

Kadang-kadang perasaan itu hanyut. Ada juga yang tenggelam.
Ada yang tertimbus di bumi. Ada yang terawang-awang.
Hakikatnya perasaan itu berperang dengan kepercayaan dan semangat.

Semangat mungkin pernah hilang, akan hilang atau hilang sekarang.
Di saat ini, aku perlukan sebuah kepercayaan.
Yang penting adalah dari dalam hati.
Itu cabaran, perit atau duka sama saja.

Yang dicari sekarang adalah jawapan.


Percaya Diriku.
Tentukan sendiri.

8 Comments:

Blogger aie said...

saya dh amik lagu tuh..tp tak try lg leh dgr ker tak..nway tq .. n slamat thn yg dah tak baru lg..:P thaqif comellll sgtt..huhuhu

3:52 PM

 
Anonymous cikmie said...

ya aie. no problem...
selamat tahun yg tak baru jugak

12:04 PM

 
Anonymous bash said...

tu psikologi kognitif tu...

1:43 PM

 
Anonymous cikmie said...

bukan reverse psikologi?
or positive pyschology?

5:09 PM

 
Anonymous mummyhariz yg selalu konpius said...

kekadang org lagik percaya kat kita, dr kita percaya diri kita sendiri.pelik, tapi beneeeeeeerrrr! hehehe..

12:59 AM

 
Anonymous cikmie said...

betul tu mummyhariz.
kalau ada perasaaan camni, apa lak istilahnya wahai cik bash?

ko amik phd in pyscho kan?

3:19 AM

 
Anonymous Anonymous said...

was here ..

-ciknan-
5.45pm
1.24.07

5:49 PM

 
Anonymous cikmie said...

aik ciknan!!

tinggalkan tapak kaki ek?

1:50 PM

 

Post a Comment

<< Home